مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: متوسط بارش استان اردبیل در فصل زمستان و تا ۷ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۷۷ میلی‌­متر است که نسبت به مدت مشابه طی سال­‌های گذشته (نرمال) ۳۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خلخالیم،  مجید کوهی اظهار کرد: یکی از کم بارش‌ترین و گرم‌ترین پاییزهای اردبیل در طی ۵۰ سال گذشته رقم خورد اما با آغاز فصل زمستان و ورود چندین سامانه بارشی تا حدودی کسری بارش استان جبران، و متوسط بارش استان از ۳۱ درصد کاهش در انتهای فصل پاییز، به ۴ درصد کاهش در ۷ اسفند ۱۴۰۲ رسید.

وی افزود: متوسط بارش استان اردبیل در فصل زمستان و تا ۷ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۷۷ میلی‌­متر است که نسبت به مدت مشابه طی سال­های گذشته (نرمال) ۳۹ درصد افزایش داشته است.

کوهی با اشاره بیشترین و کمترین بارش رخ داد در استان اردبیل، عنوان کرد: طی مدت مذکور بیشترین بارش تجمعی به میزان ۱۱۴ میلی‌متر در شهرستان خلخال و کمترین نیز با ۳۹ میلی‌متر در اصلاندوز ثبت شد. میزان بارش شهرستان اردبیل در این مدت ۶۴ میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در خصوص بارش‌های استان از آغاز فصل آبی ۱ مهر تا ۷ اسفند سال جاری اذعان کرد: بررسی‌ها حاکی از کاهش ۴ درصدی بارش‌های استان است به طوری که طی مدت فوق به غیر از شهرستان‌های انگوت، سرعین، بیله سوار، مشگین شهر و خلخال که تا ۱۰ درصد افزایش بارش داشته‌اند، در بقیه شهرستان‌های استان با کاهش بارش مواجه بوده‌ایم که شدت این کاهش بارش در مناطق مرکزی استان شدیدتر بوده و در نیر به ۳۰ و نمین ۲۶ درصد رسید.

وی افزود: در سایر مناطق استان میزان کاهش بارش کمتر از ۱۵ درصد بوده است و در شهرستان اردبیل نیز ۱۴ درصد کاهش بارش داشته‌ایم.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ef24f

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: