نماینده قرارگاه جهادی وزارت کشور گفت: طرح تکام در قالب پنج سند بالادستی و متشکل از ۱۶ نظام پایه در وزارت کشور مصوب و به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است و هدف آن ایجاد زنجیره برخورداری مستقیم روستاییان از امکانات موجود در روستا است.

به گزارش خلخالیم، حسین مجتبی‌زاده در نشست تشریح طرح تکام که با حضور دهیاران و بخشداران در محل فرمانداری خلخال برگزار شد، توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه و همچنین بالفعل کردن ظرفیت‌های مردمی موجود در روستا‌ها را از سایر ابزارهای تحقق اهداف طرح تکام عنوان کرد.

وی بیان کرد: این اهداف از طریق پیشرفت همه جانبه روستا، سکونت پایدار افراد در روستا‌ها و همچنین معکوس شدن مهاجرت به روستا‌ها فراهم می شود.

 وی افزود:  این طرح ۱۶ نظام نامه دارد که همه دستگاه‌ها را شامل می‌شود و در این زمینه کارگروه‌هایی نیز تشکیل شده است.

مجتبی‌زاده تصریح کرد: نظام پایه‌های این طرح شامل مهاجرت معکوس، آموزش و توانمندسازی دهیاران، قوانین و مقررات روستا، کشاورزی، فرآورده‌های دامی، گردشگری، انجمن و تشکل‌های مردمی است.

وی ادامه داد: طرح تکام توسط کارشناسان خبره و با تجربه وزارت کشور طراحی و نهایی شده است و هم اکنون این طرح پس از اجرای آزمایشی در تعدادی از روستاهای کشور و ثبت دستاوردهای بسیار خوب، در مرحله اجرا در کل روستاهای کشور است.

مجری طرح تکام گفت: این طرح اقدامی بزرگ و ملی است که تحقق اهداف آن در گام نخست نیازمند معرفی این طرح به مدیران، دهیاران، بخشداران و مردم است به همین دلیل نشست‌های تخصصی مختلفی در سطح استان‌های کشور برای معرفی این طرح برگزار شده است.

همچنین این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین اجرایی استان و شهرستان برگزار شد، ذروند، مدیر کل امور روستایی استانداری اردبیل گزارشی از آخرین وضعیت اجتماعی، فرهنگی  و عمرانی دهیاری‌های استان ارائه کرد.

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f7938

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: