رئیس  اداره حفاظت محیط زیست خلخال به مردم توصیه کرد از رها کردن ماهیان قرمز در تالاب‌ها، رودخانه‌ها ، دریاچه‌ها و سدها خودداری کنند، چرا که این اقدام برای محیط زیست خطرناک است.

معصوم‌زاده در آستانه روز طبیعت (سیزده‌بدر) در گفت وگو با خلخالیم، نسبت به خطرات ناشی از رهاسازی ماهیان قرمز برای آبزیان بومی هشدار داد و افزود: رها کردن ماهیان قرمز و نیز انداختن سبزه‌های سفره هفت سین به رودخانه‌ها و دریاچه‌ها محیط آنها را آلوده می‌کند.

وی اظهار کرد: این اقدام برای زیست آبزیان خطرناک بوده و همچنین رها کردن سبزه در طبیعت و ماهی قرمز در برکه‌ها، رودخانه‌ها و دریاها اکوسیستم طبیعت را به هم می‌زند.

وی بیان کرد: ماهی قرمز از انواع ماهی‌های تهاجمی است که با خوردن تخم و نوزاد ماهی‌های دیگر باعث کاهش جمعیت آنها می‌شود و کارشناسان محیط زیست نسبت به این آسیب بارها هشدار داده‌اند.

رئیس  اداره حفاظت محیط زیست خلخال اضافه کرد: رهاسازی ماهیان قرمز علاوه برداشتن مخاطراتی برای منابع آبی و آبزیان ممکن است باعث شیوع بیماری‌های مشترک انسان و حیوان شود.

وی ادامه داد: همچنین رهاسازی سبزه‌های عید در اماکن عمومی مانند خیابان‌ها ، جاده‌ها و عرصه‌های طبیعی علاوه بر ناخوشا آیند کردن منظر شهری و باعث آلودگی آب‌ها می‌شود.

همچنین محیط زیست خلخال تانکری روبروی اداره پست جهت جمع‌آوری ماهی قرمز نصب کرده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d8a9c

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: