در هر جامعه و شهری که قانون و متولیان قانون در هر نهاد و اداره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای که باشند به وظایف خود عمل کنند یقینا آن جامعه با انضباط و هنجارهای مثبت الگوسازی خواهد بود.

اخیرا در شهر خلخال مشاهده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گردد عده‌‌‌‌‌‌‌ای از همشهریان وضعیت شهر را به نفع خود طلب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و کاری به منافع عمومی ندارند و شهرداری و سایر نهادها نیز از ظرفیت‌‌‌‌‌‌های قانونی جهت برخورد با این همشهریان که یا ناآگاه هستند و یا خودخواه، استفاده نمی‌‌‌‌‌‌‌کند و برخورد سریع و صریح ندارد.

میدان جانبازان خلخال که قرار بود طرح جامع ترافیکی در آن اجرا شود امروز آرام آرام تبدیل به بازار کبابی می‎‎‎‎‎‎‎شود و یا عده ای از همشهریان نسبت به تغییر فیزیکی پل‌‌‌‌‌‌‌‌ها و جدول کانیووها اقدام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

عده‌‌‌‌‌‌‌ای تابلوهای ترافیکی را به نفع خود دستکاری کرده و یا خودسرانه نسبت به حذف کانیوو و کانال اقدام می‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و برخی دیگر از شهروندان اقدام به خشکاندن و قطع درختان جلوی مغازه های خود می کنند!

در عجیب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین حالت ممکن، و طی گزارشی که شهروند خبرنگار برای ما ارسال کرده است، عده ای از اهالی کوچه علی بن ابیطالب ۲ خودسرانه نسبت به ایجاد خاکریز در ورودی کوچه از سمت سی متری اقدام کرده اند که طی تماس‎‎‎‎‎‎‎‎هایی با شهرداری و شورای شهر آنها اظهار بی اطلاعی کرده و چنین عنوان می‌‌‌‌‌‌‌‌نمایند که اهالی بصورت خودسرانه نسبت به ایجاد خاکریز اقدام کرده اند.

و سوال اهالی خیابان سی متری و کوچه علی بن ابیطالب اینست که اگر این کوچه بن بست است چرا به طرفین کوچه پروانه ساخت متناسب با کوچه بن باز صادر شده و شهرداری چرا باید اجازه دهد چهره شهر با ایجاد خاکریز آنهم در بالاترین ارزش منطقه ای شهر خدشه دار شود؟! و اگر کوچه بن باز است چرا نسبت به آسفالت معبر و برخورد با متخلفین اقدام نمی کند؟!
طبیعتا شیب این کوچه نیز بسیار ملایم تر از کوچه های شهرک های مجاور می باشد که از خدمات آسفالت و ... بی بهره نیستند.

ضمنا بر اثر این تخلف، منهول آب و فاضلاب نیز آسیب جدی دیده و حجم انبوهی از خاک وارد منهول شده است.

لذا از دادستان محترم، شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال، آب و فاضلاب خلخال خواهشمند است نسبت به برخورد و تذکر با این گونه رفتارها اقدام کنند تا هر شخصی بنا به دلایل شخصی به خود اجازه ندهد چهره شهر را مخدوش کند و معابر شهری را مسدود نماید.

شهروند خبرنگار خلخالیم

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ba27f

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: