اخبار بخش شاهرود شهرستان خلخال

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلخال از تلاش برای دستگیری یک تیم حفار غیرمجاز میراث‌فرهنگی در بخش شاهرود خلخال خبر داد.

به گزارش خلخالیم، علی درویشی اظهار کرد: بر اساس گزارش واصله مبنی بر حفاری در یک منطقه باستانی و دارای میراث فرهنگی واقع در بخش شاهرود مامورین اداره میراث فرهنگی با همکاری عوامل انتظامی شاهرود پس از سه ساعت پیاده‌روی در یک منطقه صعب العبور به محل حفاری مراجعه و از اقدام حفاران و غارت میراث فرهنگی جلوگیری کردند.

وی بیان کرد: در بازدید از محل حفاری انواع تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی از جمله یک دستگاه کمپرسور برقی، انواع کلنگ بتن‌کن، موتور برق، چادر برای اقامت، بخاری برقی، چراغ نفتی و مواد ناریه برای انفجار کشف و ضبط شد.

به گفته درویشی افرادی که اقدام به حفاری این منطقه کرده‌اند، متواری هستند و با توجه به پیدا شدن مدارک هویتی این افراد در محل اقدام قانونی برای دستگیری آنها آغاز شده است.

 او با قدردانی از همکاری و مشارکت خوب و مناسب نیروی انتظامی در برخورد با حفاران غیرمجاز افزود: انتظار می‌رود مردم نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را گزارش دهند تا رسیدگی به‌موقع در این زمینه انجام و از دست‌درازی به تمدن و میراث‌فرهنگی منطقه جلوگیری شود.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/fa7c2

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: