کسی که مطالعه اندی در زمینه توسعه ‌ و آینده پژوهشی دارند بخوبی می دانند که بزودی سوختهای فسیلی جای خود را به انرژی های پاک خواهد داد، هم اکنون قوانین بسیار سخت گیرانه ای در کشورهای توسعه یافته جهت تغییر عادات مردم از سوخت های فسیلی به انرژی های پاک اتخاذ می شود.

- چرا که اگر بشر با همین دست فرمان جلو می رفت تقریبا ١۵ سال دیگر گازهای گلخانه ای به گرم شدن بیشتر زمین منجر شده و بخشی عمده از یخ های دو قطب ، آب شده و شهر های ساحلی دنیا همانند نیویورک ، زیر آب می رفت.
بشر اجازه چنین کاری را نمی دهد و با اقدامات بسیار خشن مبتنی بر نتایج فوری ، جلو مصرف نفت سوختهای فسیلی را می گیرد و هم اکنون در گوشه کنار دنیا این تغییرات در حال مشاهده می باشد.

- کشور ایران که حداقل از زمان مظفرالدبن شاه به اداره کشور با سوخت فسیلی عادت کرده است مجبور است ترک عادت کند و دیگر برای ٨۵ میلیون جمعیت نمی توان با صادرات نفت ، شغل ایجاد کرد. ( یکی از مشکلات کنونی جامعه که عمدتا به تحریم نسبت می دهند ناشی از همین تغییر پارادایم می باشد)
از طرف دیگر بخوبی مشهود است که دولتمردان کشور چند دهه است که به این بینش رسیده اند و در چند دهه گذشته کمتر سرمایه گذاری جدید در حوزه اکتشاف و استخراج نفت صورت گرفته است.

- با نگاهی به سیاست های دولت، بخصوص دولت سیزدهم کاملا واضح است که کشور خود را برای عصر بدون نفت و تنوع بخشی به درآمد های کشور آماده می کند، آزادسازی سواحل دریاهای جنوب و شمال کشور- حذف ویزا با برخی کشور ها و اعمال بسیاری مشوق ها بخصوص برای گردشگران روس و چین از جمله این سیاست ها می باشد که نشان دهنده توجه مضاعف دولت به حوزه گردشگری است.

- منطقه خلخال به عنوان دروازه تمدن آذربایجان دارای پتانسیل بالقوه بسیار زیادی در حوزه گردشگری می باشد و در سالیان اخیر اکثر سرمایه گذاری های انجام شده و در حال انجام همگی‌ ‌در حوزه گردشگری می باشد.
با نگاهی به موضع گیری مقامات منطقه ‌ و استان در سال‌های قبل بخوبی روشن است که تمام مسئولین از جمله نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم خلخال در زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری اتفاق نظر دارند.

- امروز راه آهن رشت - آستارا بیش از هر زمان دیگری بصورت جدی در حال پیگیری می باشد ‌ و قرار است با سرمایه گذاری روسیه این راه آهن ساخته شود، مسئولین خلخال اگر کمی همت کنند می توانند بیشترین بهره برداری را از این راه آهن ببرند، از طرف دیگر بحث تونل جاده الماس هم شکل جدی بخود گرفته و تکمیل تونل و در کنار ساخت راه آهن رشت - آستارا به همراه تکمیل جاده ماسوله و ماجولان و…یعنی اینکه قرن سیاه خلخال تمام شده و درهای موهبت الهی به روی آن باز خواهد شد ‌ و خلخال به یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور ‌ و منطقه اوراسیا تبدیل خواهد شد.

- در چنین شرایطی توجه به برندسازی گردشگری بایستی در صدر فعالیت های مسئولین منطقه و استان قرار گیرد. شعارها نقشی مهم و تاثیرگذار در تبلیغات و برندسازی گردشگری دارند.
،شعار برندیکی از اضلاع مهم مثلث هویت برند است. هویت برند گردشگری ، پکیج و بسته‌ای ازخصوصیات، ویژگی‌ها، مزیت‌ها و ارزش‌های منحصربه‌فرد یک منطقه است که آن را متمایز می‌کند.

- حال که شعار« خلخال؛ بام آبی آذربایجان» در چند سال گذشته جایگاه خود را پیدا کرده است. (در سخنرانی مقامات ارشد استان هم به این شعار زیبا اشاره شده است) و به توسعه گردشگری خلخال کمک شایان توجهی نموده است لازم است جهت ترویج و تثبیت بیشتر آن در اذهان مخاطبان، اقدامات مناسب صورت گیرد نه اینکه اقدام به حذف آن شود.

- حذف شعار « خلخال ؛ بام آبی آذربایجان» بر خلاف قانون هفتم توسعه، می باشد که توجه به توسعه گردشگری را بسیار مهم می داند و همچنین خلاف جهت سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه گردشگری خلخال هست. چرا این اقدام باعث ضرر زیان سرمایه گذاران فعلی و دلسرد شدن سرمایه گذاران آتی می شود.

- در حالیکه شهرهای اطراف بطور جدی در زمینه برند سازی گردشگری فعال هستند. و تلاش می کنند سهم بیشتری از کیک گردشگران ‌ منطقه ببرند. بایستی خلخال هم در این زمینه عقب ماندگی تاریخی خود را جبران کند که این اقدام، نوعی پسروی و به اصطلاح « پاس گل» به این رقیبان می باشد.

- قطعا با تغییر تابلو، این شعار زیبا از دل و‌حافظه خیلی زیادی از مردم پاک نخواهد شد. توسط خیلی از مردم و‌ فعالین اجتماعی استفاده خواهد شد، در نتیجه باعث دوقطبی سازی، انداختن فاصله بین مردم و مسئولین خواهد بود.

- امید است در این خصوص تجدید نظر گردد و این شعار که کاملا بر اساس ویژگی جغرافیایی و خصوصیات ژئو‌پلیتیک خلخال نوشته شده و از همه تر جایگاه خود را پیدا کرده است همچنان در ورودی های شهر چشم نواز مهمانان باشد.

 

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c27c2

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 
 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: