بخشدار مرکزی شهرستان خلخال گفت: مدیریت پسماند زباله در روستاها و توجه به رعایت بهداشت و سلامت ساکنان باید در اولویت برنامه‌های دهیاران باشد.

به گزارش خلخالیم، سید عیسی کریم‌پور در نشست با دهیاران اظهار داشت: فاضلاب‌های روستایی، سموم و پسماندهای کشاورزی، فضولات و پسماندهای جامد و آلاینده‌هایی که آب و رودخانه ها را آلوده می‌کند از سوی مسئولین لازم است جدی گرفته شود تا سلامت روستائیان تامین شود.

وی افزود: جلوگیری از تخلیه شیرابه زباله و فاضلاب در آب رودخانه‌های روستایی با همکاری روستائیان می‌تواند از کارهای اولویت‌دار دهیاران باشد که با نظارت شوراهای اسلامی اجرایی شود.

بخشدار مرکزی خلخال با تاکید بر اینکه مدیریت پسماند روستایی باید به صورت دائمی پایش شود، گفت: شوراهای شهر و دهیاری‌ها می‌توانند در راستای خدمات تفکیک زباله از مبدا نسبت به کاهش حجم زباله در روستاها تاثیرگذار باشند.

وی ضرورت مباحث آموزش صحیح مدیریت پسماند و بحث تفکیک زباله از مبدا را متذکر شد و تصریح کرد: سطح، سبک و سیاق زندگی در جامعه به نسبت سنوات گذشته فرق کرده و تولید زباله بیشتر شده است لذا می‌طلبد دستگاه‌های متولی امر مدیریت پسماند با همکاری و هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و بخشداری‌ها نسبت به آموزش صحیح و اصولی در کنار برنامه‌ریزی منسجم و مدون اقدام کنند و از شوراهای شهر و دهیاری‌ها کمک بگیرند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f5530

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: