سرمای اوایل فرودین ماه سال جدید باعث بروز خسارات زیادی به باغداران و صاحبان درختان زردآلوی روستای نمهیل بخش خورش‌رستم شهرستان خلخال شد.

به گزارش خلخالیم، با توجه به گرمسیری بودن روستای نمهیل که در حاشیه رودخانه خروشان قزل اوزن قرار دارد و شکوفه زدن زودهنگام درختان این منطقه، ورود توده هوای سرد و کاهش شدید دما در روزهای آغازین سال موجب وارد آمدن خسارت به درختان زرد‌آلو در این روستا شد و با توجه به وابستگی اهالی این روستا به کشاورزی و باغداری، موجبات ضرر و زیان‌های فراوان به باغداران این منطقه شد.

لازم به ذکر است که سالانه بیش از 70 تن محصول زردآلو در نهمیل تولید و روانه بازارهای خلخال و استان‎‎‎‎‎های همجوار می‎‎‎‎‎شد که امسال با توجه به شرایط پیش آمده شاهد کاهش چشمگیر این محصول در این روستا خواهیم بود.

روستای نمهیل که به «بهشت گم‌شده » معروف است، یکی از زیباترین روستاهای بخش خورش است که بعلت تنوع بالای محصولات باغی، شهرت زیادی دارد. همه ساله بسیاری از میوه های نوبرانه خلخال در این روستا برداشت می‌شود و بعلت شرایط اقلیمی خاصی که دارد قابلیت پرورش انواع میوه ها از جمله انجیر، انگور، زردآلو، انار، زیتون، بادام و سایر میوه های گرمسیری را دارد.

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com/a866f

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: