بخشدار مرکزی خلخال از اجرای طرح  "هر روستا یک محصول" در روستاهای بخش مرکزی شهرستان خلخال خبر داد و گفت: اجرای این طرح باعث توسعه اشتغال در روستاها و کل منطقه می‎‎‎‎‎‎شود. 

به گزارش خلخالیم، کریمپور در نشستی که با حضور دهیاران بخش مرکزی خلخال و با هدف بررسی و حل مشکلات روستاها برگزار شد، گفت: روستاهای بخش مرکزی به دلیل نزدیکی به شهر و داشتن افراد توانا و خلاق دارای پتانسیل‌های مناسبی هستند که با حمایت از آن‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها می‌توان اشتغال را رونق بخشید.

وی افزود: هر کدام از دهیاران تولید یک محصول در روستای خود را جهت اجرای طرح  "هر روستا یک محصول" انتخاب و برای حمایت از تولید انبوه این محصول نسبت به معرفی آن به بخشداری اقدام کنند.

 بخشدار مرکزی خلخال در این نشست خواستار تلاش و همکاری دهیاران در رسیدگی به وضعیت روستاها و مشارکت بیشتر در پروژه‌های روستایی از جمله طرح استقبال از بهار، زیباسازی روستاها، برداشت نخاله‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها، مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، برگزاری جشن‎‎‎‎‎‎‎‎‎های بومی محلی و ایجاد نشاط اجتماعی شد.

وی همچنین از دهیاران خواست در کنترل قیمت کالاها و خدمات در بازارهای محلی و نانوایی‎‎‎‎‎‎‎ها همت بیشتری به خرج دهند.

کریمپور ازاجرای طرح هادی از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ در روستاهای خوجین(فین)، خانقاه بفراجرد(خنیه)، طولاش، گزاز، علی آباد(آلوار)، آل‌هاشم علیا(آلیشما)، آل‌هاشم سفلی(آلیشما)، مزه‌جین(میزین)، کلی، مجره، اندبیل، لنبر، ترزنه، پیریک و قزلدره خبر داد و گفت: طرح هادی برخی روستاها ازجمله گرمخانه، پیریک، لمعه‌دشت، طولاش، ال‌هاشم علیا، کلی، مجره، زاویه سادات(زیوه)، لنبر و خمس هم بازنگری و اجرای سنگ فرش فقط در روستاهای گردشگری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اولویت‌بندی نیازمندی‌های بخش مرکزی در سال آتی تصریح کرد: آب شرب، آسفالت و زیرسازی راه‌های روستایی‌، ساخت و تکمیل سدهای معیشتی از اولویت‌های سال آینده در روستاهای خلخال است.

بخشدار مرکزی سوق دادن روستائیان به ایجاد گلخانه‌هایی با مقیاس کوچک را از دیگر برنامه‌های سال آینده برشمرد و افزود: شناخت ظرفیت‌های روستاها در تولید محصولات خاص مثل صیفی‌جات در روستای گورانسارا و گل محمدی در روستای لنبر و به دنبال آن تولید محصولات گلخانه‌ای در هر روستا از اقداماتی است که در اشتغال‌زایی و کسب درآمد پایدار برای روستاییان بسیار حائز اهمیت بوده و قطعا موثر خواهد بود.

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/bc7e3

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: