مدیر امور برق خلخال گفت: با برق‌رسانی به ۲ روستای باقیمانده این شهرستان در دهه فجر همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار این شهرستان از نعمت برق بهره‌مند شدند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، رسول زارع افزود: با اجرای طرح برق رسانی به روستای پیرانلو از توابع بخش مرکزی و همچنین روستای تازه‌کند گندم آباد از توابع بخش شاهرود، هم اکنون همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار این شهرستان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی از افتتاح وبهره‌برداری از  پست هوایی برق خیابان خیابان آیت الله غفاری و  سایر طرح‌های صنعت برق شهرستان خلخال در ایام دهه فجر امسال خبر داد و بیان کرد: این پروژه ها با صرف  اعتبار ۹۵ میلیارد ریال اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

زارع پایان کاربرقرسانی به منطقه نمونه گردشگری ازناو ، جابجایی پست برق ۱۴ معصوم (ع)، نصب ۴۰۰ دستگاه چراغ معابر در روستاها، تعویض سیم‌های مسی با کابل خود نگهدار را از سایر طرح‌های افتتاح شده در ایام دهه فجر امسال در خلخال اعلام کرد.

او در ادامه با اشاره به مزایای استفاده از کابل‌های خود نگهدار به جای سیم‌های مسی در شبکه های انتقال نیروی برق خلخال افزود: برای جایگزینی و بکارگیری کابل خود نگهدار در سطح ۲۰۰ کیلومتر از خطوط و شبکه‌های انتقال نیروی برق شهرستان ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

مدیر امور برق خلخال گفت:در سال جاری ۲۵ کیلومتر کابل خود نگه‌دار روپوش‌دار در خطوط انتقال برق جایگزین سیم‌های مسی شده و در ادامه نیز ۱۷۵ کیلومتر از شبکه  برق رسانی خلخال زیر پوشش این کابل خواهد رفت.

زارع جلوگیری از سرقت، تلفات پایین انرژی، کاهش قطعی‌ها و خاموشی‌های ناخواسته ناشی از بارندگی‌های سنگین برف و وزش باد شدید، کاهش خطر آتش‌سوزی در مناطق مشجر و جلوگیری از تخریب محیط زیست، جلوگیری از استفاده غیرمجاز از برق، بهبود وضعیت بهره‌برداری از شبکه‌ها به دلیل کاهش اتفاقات و حوادث ایجاد شده بر روی آنها، افزایش ایمنی هنگام کار بر روی خطوط و کاهش خسارات و ضایعات ناشی از برق‌گرفتگی را از جمله مزایای استفاده از کابل‌های خودنگهدار ذکر کرد.

مدیر امور برق خلخال  با اشاره به مزایای متعدد استفاده از کابل‌های خودنگهدار اظهار کرد: افزایش پایداری شبکه در مقابل خطاهای ناشی از وزش باد و طوفان، حفظ و رعایت مبلمان و زیبایی شهر با توجه به امکان عبور کابل‌های خودنگهدار از بین درختان واقع در مسیر شبکه و نصب آن روی دیوار با یراق‌آلات مخصوص، مقرون به صرفه بودن، کاهش خوردگی هادی به خاطر مناسب بودن با شرایط اقلیمی استان، کاهش هزینه‌های نگهداری خط ، امکان استفاده در معابر باریک و تنگ و رضایت‌مندی مردم از دیگر مزایای استفاده از کابل‌های خودنگهدار می‌باشد.

وی ادامه داد: سه طرح مهم تامین روشنایی مطلوب معابر، جایگزین کردن سیم‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار و تعمیر شبکه با روش خط گرم بدون نیاز به خاموشی از جمله اولویت‌هایمدیریت توزیع نیروی برق خلخال در سال جاری است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d3574

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: