رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: محل دفن زباله در این شهرستان مورد تایید نبوده و باید بحث انتقال محل دفن زباله در اولویت شهرداری قرار بگیرد. 

به گزارش خلخالیم، نعمت‎‎‎‎‎‎‎‎الله جوانمردی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان خلخال که با محوریت پسماند روستایی برگزار شد، گفت: با هرگونه بی توجهی به آلودگی زیست محیطی از جمله پراکندگی و عدم مدیریت صحیح پسماند روستایی، فضولات دامی و مخلوط نمودن آن با پسماند عادی و دفع غیراصولی و تجمیع آن در حاشیه روستاها و رودخانه از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی در شهرستان از طریق طرح موضوع در محاکم قضایی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه دهیاران متولی مدیریت پسماند هستند بر اجرای طرح‌های پسماند شهری و روستایی توسط شهرداری‌ها و همچنین جمع آوری زباله در تفرجگاه‌ها و مناطق روستایی توسط دهیاران و نظارت بخشداران تاکید کرد.

جوانمردی به جمع آوری درست پسماندهای عفونی توسط متولیان امر اشاره کرد و گفت: مرکز بهداشت می‌بایست در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها نظارت بیشتری داشته باشند.

در پایان جلسه نیز بررسی گزارش وضعیت مدیریت پسماند روستایی بخش مرکزی، خورش رستم، شاهرود، تصمیم گیری در خصوص صدور و ابلاغ اخطارهای زیست محیطی به دهیاران روستاها، مکانیابی محل دفن پسماند روستایی با استعلام از اداره حفاظت محیط زیست، تهیه طرح جامع مدیریت پسماند شهر خلخال، هشتجین و کلور و بی خطرسازی پسماندهای پزشکی مطب‎‎‎‎‎‎‎‎های خصوصی در بیمارستان امام خمینی خلخال و دفع و دفن آن در ترانشه مطرح شد.

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b4864

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: