با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و برای جلوگیری از بروز برخی مخاطرات ناشی از بارش برف، ستاد مدیریت بحران خلخال در حال آماده باش قرار دارد.

به گزارش خلخالیم،  باتوجه به پیش‌بینی هواشناسی و اعلام مدیریت ستاد بحران شهرستان خلخال فعالیت سامانه بارشی از فردا آغاز و تا روز دوشنبه 25 دی ماه تداوم خواهد داشت.

در اطلاعیه ستاد بحران شهرستان خلخال آمده است که با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و نیز هشدار ستاد مدیریت بحران شهرستان مبنی بر احتمال بارش برف طی روزهای شنبه تا دوشنبه رانندگان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت سفر با توجه به لغزندگی جاده‌ها ضمن اطمینان از سلامت خودرو و همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی نسبت به سوختگیری کامل در مبدأ اقدام و غذا و البسه گرم نیز به همراه داشته باشند.

- رانندگانی که با مشکل بستن زنجیر چرخ مواجه هستند حتما قبل از سفر آموزش‌های لازم را برای یاد گیری اخذ نمایند.

- درهنگام سفر در شرایط برف و کولاک نهایت همکاری را با عوامل راهداری، هلال احمر و پلیس راه جهت سهولت در سفر بعمل آورند.

- از اهالی محترم روستاها خواهشمند است در صورت داشتن قصد سفر به مرکز شهرستان و استان حتما اطلاعات لازم را از راهداری کسب نمایند.

- از اهالی محترم خواهشمندیم حتما دودکش‌ها را کنترل نمایند و نسبت به حفاظت از کنتورها اب و تاسیسات آبی در برابر یخ زدگی و کنترل دمای منازل اقدام نمایند.

- از جوانان و ورزشکاران محترم خواهشمندیم ظرف روزهای آتی از صعود به قلل مرتفع شهرستان به دلیل بارش برف و کولاک شدید جدا پرهیز نمایند.

-درصورت بارش سنگین برف همکاری لازم را با عوامل زحمت کش خدمات شهری شهرداری بعمل آورده حوصله به خرج داده از تخلیه برف حیاط خانه‌ها و انباشت در کوچه‌ها که منجر به انسداد کوچه‌ها می‌شود، پرهیز نمایند.

- کشاورزان، تولید کنندگان، دامداران و صاحبان صنایع نسبت به ذخیره سازی سوخت دوم اقدام نموده و ضمن تنظیم دمای هوا واحدها در چند روز آینده هوشیار بوده تا با خسارت سرمازدگی مواجه نشوند و در این راستا خواهشمندیم نسبت به بیمه نمودن محصولات خود اقدام نمایند.

- مردم نهایت همکاری را با دستگاه‌های امدادی و عملیاتی در این ایام بعمل آورند.

گفتنی است ‌استقرار تجهیزات در نقاط حادثه‌خیز از موضوعاتی است که تا پایان وضعیت پیش‌بینی شده در شهرستان انجام خواهد شد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a40b2

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: