اداره کل هواشناسی استان اردبیل با صدور هشدار سطح زرد شماره ۶۵ از فعالیت سامانه بارشی با تاکید بر هشدار شماره ۶۵ در این استان خبر داد.

 زمان شروع این سامانه بارشی ظهر یکشنبه (۳ دی) و زمان پایان عصر دوشنبه (۴ دی) پیش‌بینی شده است.

نوع مخاطره بارش باران و برف در شهرستان‌های خلخال ، کوثر ، نیر و سرعین در روز یکشنبه ، بارش برف در برخی مناطق شهری شهرستان‌های خلخال و کوثر در یکشنبه شب و در روز دوشنبه کولاک برف در مناطق کوهستانی استان از مخاطرات این سامانه است.

بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل منطقه اثر این سامانه بارشی شهرستان‌های خلخال ، کوثر ، نیر و سرعین و اثر مخاطره هم اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بدلیل لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی و کاهش دید بر اثر کولاک در جاده‌های مواصلاتی خواهد بود.

بررسی نقشه‌های هواشناسی همچنین از تداوم وزش باد تند تا شدید تا عصر دوشنبه (۴ دی) در استان خبر داده است که سرعت وزش باد در بعضی ساعات و بصورت لحظه‌ای گاهی بیش از ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت هم پیش‌بینی شده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل در این اطلاعیه بر لزوم احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی استان بویژه در گردنه الماس و صائین ، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات تاکید کرده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d9483

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: