مدیر آموزش پرورش خلخال گفت: بازگشایی مدارس بر مبنای الزامات بهداشتی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برنامه‌ریزی شده تا برای سلامت دانش‌آموزان مشکلی ایجاد نشود.

به گزارش خلخالیم، رضا محمدی گفت: بازرسان از روز چهاردهم فروردین مدارس را مورد بازرسی قرار می‌دهند که موضوع استفاده دانش‌آموزان از ماسک و تهویه کلاس‌ها رعایت شود؛ با توجه به فرارسیدن فصل بهار و امکان باز گذاشتن پنجره‌ها، به نظر می‌رسد مشکلی برای رعایت شیوه‌نامه‌ها نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: ۹۵درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور دارند و در گروه ۱۲ تا ۱۸ سال به پوشش واکسیناسیون 89 درصد در خلخال رسیده‌ایم.

محمدی تصریح کرد: بازگشایی مدارس نیز بر اساس مصوبات ستاد کرونای کشور انجام شده است و هیچ اقدامی خارج از چهارچوب مصوبات انجام نخواهد شد و امیدواریم که روزهای باقی مانده از سال تحصیلی با سلامتی کامل دانش‌آموزان و معلمان به پایان برسد.

مدیر آموزش پرورش خلخال اضافه کرد: اگر موردی از ابتلای دانش‌آموزان یا معلمان در کلاس یا مدرسه گزارش شود، به سرعت پیگیری و از حضور افراد مشکوک در فضاهای آموزشی جلوگیری خواهد شد؛ همچنین اگر در آینده با شیوع ویروس در جامعه روبه‌رو شویم، وضعیت مدارس به شکل جدی‌تری پیگیری و رصد می‌شود.

شیوع بیماری کرونا باعث شده بود تا دانش‎‎‎‎‎‎‎آموزان مدت زمانی طولانی را از محیط آموزشی مدرسه دور بوده و بیشتر آموزش مدارس در قالب آموزش مجازی و آنلاین انجام می‎‎‎‎‎‎‎شد و مسئله مراقبت از دانش‎‎‎‎‎‎‎‎آموزان در برابر اضطراب از حضور دوباره در مدرسه هم موضوع مهمی است که نباید از چشم مدیران و معلمان دور بماند و از آن غافل نشوند. 

مدیران مدارس نیز باید با فراهم کردن شرایط لازم در جهت حضور دانش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎آموزان در مدارس زمینه آموزش حضوری آنها را فاقد از هر گونه دغدغه و استرس به این نوع آموزش ادامه بدهند و در این میان همراهی والدین با کادر آموزشی مدرسه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ebb4b

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: