اخبار بخش شاهرود شهرستان خلخال

پیرو برگزاری تور آشناسازی فعالان گردشگری استان اردبیل با جاذبه‌های شهرستان خلخال، چندین تور گردشگری وارد شهرستان ما شده‌اند که نشان از تأثیرگذاری مثبت آشناسازی دارد.

همان‌طور که می‌دانیم شهرستان خلخال از طبیعتی بکر و آب و هوای پاک برخوردار است و همین مسأله می‌تواند در آینده زمینه ساز برگزاری تورهای تخصصی من جمله تورهای گردشگری سلامت و آشنایی با افلاک و ستارگان گردد.

در این راستا و با برنامه‌ریزی‌هایی که با برخی لیدرهای استان صورت گرفت، طی هفته‌های گذشته، اولین تور تخصصی نجوم در خلخال برگزار شد. گروه طبیعت گردی و کوهنوردی آسو اردبیل بعد از ظهر دومین پنجشنبه شهریور وارد شهر خلخال شدند و بعد از اسکان در هتل پرنیان روستای خمس، صعود به آبشار نره‌گر روستای اسبو و گشت و گذار در باغ‌های گردو و نهرهای پرآب مسیر و لذت از طبیعت بکر روستا را در برنامه خود قرار دادند.

http://up.khalkhalim.com/uploads/166323120355741.jpg

اوج هیجان تور بعد از صرف شام در هتل، برنامه رصد آسمان شب بود که در بالادست هتل و جایی که نویز نوری به حداقل می‌رسد انجام شد. بعد از توضیحات تکمیلی استاد نجوم، با دو تلسکوپ صور فلکی و سیارات توسط گردشگران رصد گردید که تجربه فوق العاده‌ای و جذابی برای همه حاضرین رقم خورد.

http://up.khalkhalim.com/uploads/166323120364042.jpg

برنامه صبح روز بعد بازدید از روستای تاریخی شال بخش شاهرود شهرستان خلخال بود. طی هماهنگی با اهالی شریف این روستا و اعضای محترم شورا که از اعضای فعال انجمن مردم نهاد زادبوم شال نیز هستند، شرایط مناسبی برای خلق خاطرات و تجربه خوب برای گردشگران فراهم گردید که از آن جمله میتوان به خرید صنایع دستی و خوراکی‌های روستا بعنوان سوغات، آشنایی با پوشش و لباس محلی منطقه، آشنایی و تکلم به گویش تاتی، بازدید از آثار باستانی مثل برج‌های دیدبانی، گردش در میان درختان گردو و بازدید از نارون سیصد ساله و قدم زدن در کوچه پس کوچه های روستای تاریخی شال که به سنگ فرش هم مزین شده است، اشاره کرد.

http://up.khalkhalim.com/uploads/166323120369573.jpg

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/166323120377274.jpg

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/166323120383525.jpg

بعد از صرف نهار در باغ‌های روستای شال، بازدید از مجموعه گردشگری بام خلخال و نمایشگاه دائمی فرش و صنایع دستی بفرا در برنامه تور قرار گرفت. در پایان عصر مطبوعی در منطقه گردشگری ازناو و قصر چوبی سپری شد و با صرف شام و مراجعت به اردبیل برنامه تور به پایان رسید.

تک تک تورهایی که برگزار می‌شود، نکاتی را برای ما به همراه دارد که می‌تواند در جهت بهبود برنامه‌ریزی‌های آتی جهت بازدید از خلخال به ما کمک کند. گردشگران از شهرستان‌های اردبیل و مشگین شهر بودند و متاسفانه تمامی آنها با خلخال ناآشنا بودند و تصور نمی‌کردند که خلخال چنین جاذبه‌هایی برای بازدید داشته باشد. جالب توجه است که اکثرشان قبلا  فقط از شهر ما گذر کرده بودند بدون این که از شهر و زیبایی هایش دیدن کرده باشند. و این مسئله یک پیام روشن برای همه ما بعنوان فعالان عرصه گردشگری و اطلاع رسانی، مسئولین و حتی مردم عادی دارد و نشان می‌دهد که تک تک ما در شناساندن جاذبه‌های گردشگری منطقه به گردشگران داخلی و خارجی آنطور که شایسته است تلاش نکرده‌ایم و تنها با صحبت یا وعده و وعید گردشگری توسعه پیدا نخواهد کرد.

گردشگری بعنوان یکی از ارکان توسعه پایدار، اصلی ترین اولویت توسعه خلخال است و امیدواریم مردم ما به این باور برسند که تنها راه توسعه پایدار خلخال، گردشگری است و لازم است مسئولین شهرستان نهایت تلاش خود را در جهت ایجاد زیرساخت‌های اصلی این بستر فراهم نمایند.

گزارش: خانم قلی پور فعال حوزه گردشگری
ویراستاری و انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/add29

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: