اخبار بخش شاهرود شهرستان خلخال

رئیس مرکز فوریت‎‎‎‎‎‎‎‎های پزشکی خلخال گفت: با آغاز فصل برداشت گردو از باغات بخش شاهرود شهرستان خلخال تا کنون 3 نفر بر اثر سقوط از درخت جان خود را از دست داده‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎اند.

به گزارش خلخالیم، رئیس مرکز فوریت‎‎‎‎‎‎‎‎های پزشکی خلخال در گفتگو با خلخالیم با بیان اینکه سالانه مصدومان و فوتی‎‎‎‎‎‎‎های ناشی از سقوط درختان به خصوص درخت گردو به ما گزارش شده و درخواست کمک می‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود، گفت: همشهریان و افراد دارای سابقه بیماری مغز و اعصاب، دیابت و فشار خون توصیه می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود هرگز بالای درخت نروند چون در ارتفاع زیاد با افت فشار خون مواجه شده و دچار سرگیجه می‎‎‎‎‎‎‎‎شوند.

داوود عباسی با تاکید بر رعایت موارد ایمنی برای بالا رفتن از درخت گفت: افرادی که قصد بالا رفتن از درخت گردو را دارند حتما مجهز به کمربند مهاری، کلاه ایمنی و کفش مناسب باشند.

لازم به ذکر است که: با وجود وقوع حوادث تلخ سقوط از درختان کهنسال و بلند گردو در سال‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های گذشته در خلخال، همچنان روش برداشت محصول گردو در این شهرستان بصورت سنتی و با بالا رفتن از شاخه‎‎‎‎‎‎‎‎های شکننده گردو انجام می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود.

روش سنتی برداشت گردو به نحوی است که گردوچینان با استفاده از چوبی بلند اقدام به تکان دادن شاخه‎‎‎‎‎‎‎‎‎های درختان و پایین ریختن گردو از پایین‎‎‎‎‎‎‎‎‎ترین شاخه‎‎‎‎‎‎‎‎ها تا شاخه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های نازک و شکننده در بلندای این درختان می کنند و این کار خطر سقوط از ارتفاع و درختان بلند گردو برای گردوچینان را به دنبال دارد.

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f90e4

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهکار‌های کوتاه مدت و بلند مدتی برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از حوادث مربوط به برداشت گردو وجود دارد و استفاده از دستگاه "بالابر" اتوماتیک و بیمه ی گردو تکان‌ها برای جبران خسارت‌های احتمالی پیشنهاد می‌شود.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: