اخبار بخش شاهرود شهرستان خلخال

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به ظرفیت خلخال برای اجرای تمرین و مسابقات ورزش‌های هوایی ، با راه‌اندازی سایت ورزش‌های هوایی در منطقه سجن بخش شاهرود خلخال این ورزش رونق می‌گیرد.

به گزارش خلخالیم به نقل ازایرنا، بهادر بزرگ در بازدید از منطقه مساعد برای اجرای تمرین و مسابقات ورزش‌های هوایی بخش شاهرود خلخال اظهارکرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود این منطقه در کنار علاقه‌مندی جمع زیادی از جوانان به یادگیری این ورزش‌ها ، انجمن ورزش‌های هوایی جمهوری اسلامی ایران برای راه‌اندازی رشته‌های مختلف این ورزش در خلخال اعلام آمادگی می‌کند.

او افزود: آکروجت‏ ، هنگ گلایدینک ، بالون سواری‏ ، پاراگلایدر، چتربازی‏ ، کایت سواری ، پاراموتور، پاور پاراشوت، پرواز با لباس بالدار ، هواپیماهای فوق سبک و وینگسوییت از جمله ورزش‌های هوایی است که در ایران از سال ۱۳۵۰ پایه‌گذاری شد اما همه این رشته‌ها فعال نیستند.

وی گفت: گرچه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تدریج در برخی استان‌ها زیرساخت‌هایی برای رونق ورزش‌های هوایی ایجاده شد ، اما همچنان موانعی بر سر راه گسترش این دست از فعالیت‌ها وجود دارد.

او بیان کرد: به باور برخی کارشناسان فاصله با معیارهای ابتدایی مسئولیت در انجمن ورزش‌های هوایی و نبود پشتیبانی مورد انتظار از فعالیت‌های این انجمن موانعی سر راه فعالیت‌های آموزشی است که در کندی پیشرفت آن نقش بسیار موثری دارد.

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی جمهوری اسلامی ایران افزود: همچنین مشکلاتی مانند نحوه دسترسی به تجهیزات موردنیاز ورزش‌های هوایی و قیمت آنها از دیگر مشکلات است ، اما این پایان ماجرا نیست و هنوز تکلیف این دست از فعالیت‌ها روشن نشده ، برخی رشته‌های مدل و زیرشاخه‌های آن معروف به گروه رادیوکنترل‌های هوایی یا پروازی نیز به میدان آمده‌اند.

او اظهارکرد: تولید و تعمیر تجهیزات برخی از این رشته‌ها به دلیل فناوری بالا پای شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی را هم به میدان باز می‌کند، اما هیچ یک از این مسائل موجب جلب توجه مسئولان امر به بحث ورزش‌های هوایی نشده و بر این اساس علاقه‌مندان در کاشان نیز به عنوان یکی از نقاط پیشرو با مشکلات مختلفی دست به گریبانند.

در این بازدید که با حضور مسئولان انجمن ورزش‌های هوایی کشوری و نیز مسئولان اداره ورزش و جوانان استان اردبیل با هدف مطالعه ، بررسی ، تایید ، تثبیت و صدور مجوزهای لازم برای سایت پروازی منطقه سجن شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال صورت گرفت ، فریدون بابایی فرماندار  خلخال نیز در خصوص تکمیل راه‌های دسترسی به ارتفاعات منطقه سجن و ایجاد سایر زیرساخت‌های لازم قول مساعد داد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a9970

  

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: