توجه به ورزش و نشاط شهروندان یکی از موضوعات مهم اجتماعی در سطح شهرستان است و در طول سال لازم است برنامه‎‎‎‎‎‎‎های متنوعی در این راستا، با هدف تاکید بر اهمیت ورزش و فعالیت‎‎‎‎‎‎‎‎های ورزشی برای عموم جامعه برنامه‎‎‎‎‎‎‎‎ریزی و اجرا شود.

خلخالیم، جواد فرامرزی/ در این برهه زمانی و شرایط بوجود آمده به خاطر ویروس کرونا که ارمغانش کم تحرکی و خانه نشینی و ابتلا به سایر بیماری‌ها نیز بوده است، لازم است مسئولین و متولیان ورزشی شهرستان خلخال اهمیت بیشتری به فعالیت‌های ورزشی بدهند و با ایجاد بسترهای مناسب توجه ویژه‌ای به سلامتی و نشاط عمومی جامعه بالاخص کودکان، نوجوانان و جوانان داشته باشند تا عوارض ناشی از کم تحرکی و نبود نشاط در جامعه بر مشکلات بیماری کرونا پیشی نگیرد!

لذا پیشنهاد می‌شود مسئولین محترم شهرستان خلخال و علی‌الخصوص اداره ورزش و جوانان و هیئت‎‎‎‎‎های ورزشی شهرستان برای ساماندهی شرایط موجود و ارائه برنامه‌های مختلف ورزشی برای عموم جامعه برنامه‌های جدیدی را طرح ریزی نموده و در جهت ایجاد نشاط و پویایی در جامعه اقدامات اساسی را اجرا نمایند.

برخی از هیئت‎‎‎‎‎‎های ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ورزشی خلخال همچون گذشته روند رو به رشدی را طی کرده‌اند و عملکرد مثبتی را در این مدت از خود نشان داده‎‎‎‎‎‎‎اند، هیئت بسکتبال که بدون اغراق می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توان‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ بعنوان ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎یکی از موفق‎‎‎‎‎‎‎‎‎ترین هیئت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها نام برد و هیئت فوتبال و حتی هیئت نو پای هاکی که علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود حتی در استعدادیابی و تعیین استعدادهای برتر در سطح پایه به شایستگی عمل کرده و نوجوانان و جوانان مستعدی را به ورزش استان و کشور معرفی کرده است و همچنین هیئت‌های دوچرخه‌سواری، تکواندو، کاراته، کوهنوردی، پهلوانی، شطرنج و چند هیئت دیگر فعالانه به کار خود ادامه می‌دهند و با ارائه گزارش از عملکردهای خود در فضای مجازی باعث ایجاد انگیزه در میان علاقمندان و ورزشکاران رشته خود شده‎‎‎‎‎‎‎‎‎اند.

و اما در این میان هیئت ورزش‌های همگانی به لحاظ تحت پوشش قرار دادن طیف وسیعی از افراد جامعه و افراد زیادی که ورزشکار حرفه‌ای محسوب نمی‌شوند، دارای اهمیت فراوانی بوده و می‌تواند در تزریق روحیه و نشاط به جامعه بیش از پیش تأثیر گذار باشد.

در روزها و ماه‌های سخت کرونا برنامه‎‎‎‎‎‎‎ریزی برای نرمش و ورزش‎‎‎‎‎‎‎های همگانی در محیط باز و دور از خطر کرونا در هوای بی‌نظیر خلخال می‎‎‎‎‎‎‎‎‎تواند به سلامت شهروندان و بالابردن نشاط جامعه کمک کند و اصلا اجرای چنین برنامه‎‎‎‎‎‎‎‎هایی لازم و ضروری است. نا گفته نماند در سطح ورزش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های همگانی روستایی برنامه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ خوب و قابل تحسینی اجرا شده است ولی انتظار می‌رود هیئت ورزش‌های همگانی خلخال تلاشش را برای به میدان آوردن طیف وسیعی از جامعه بیشتر کند و از این طریق به پویایی بیشتر جامعه شهرمان کمک کند و حتی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی در فضای مجازی به پیشبرد ورزش همگانی در بین خانواده‌ها در کاهش ناهنجاری‌ها کمک حال خانواده‌ها شود.

از اداره ورزش و جوانان خلخال نیز انتظار می‌رود عملکرد هیئت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های ورزشی را مورد رصد و ارزیابی قرار داده و در جهت پوشش نقاط ضعف آنها را یاری کند و به منظور بالابردن کارایی و بهره‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎وری، آنها را در تدوین برنامه‌های اجرایی تاثیر گذار یاری نماید.

با وجود این همه نوجوان و جوان مستعد در منطقه امیدواریم هیات‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ورزشی شهرستان با برنامه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ریزی مناسب فعالانه در پیشبرد اهداف تربیت بدنی و ورزش و نشاط جامعه قدم بردارند و هیئت‌هایی نظیر هیئت ورزش همگانی آحاد جامعه از هر سنی را تحت پوشش خود قرار داده و همه را به سمت و سوی ورزش و تحرک سوق دهند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ef1df

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: