برای درک اینکه در زیر پوست شهر چه می‌گذرد و مردم با چه تنگناهایی زندگی می‎‎‎‎‎‎‎کنند بایستی وارد زیست جهان آنها شوی و از دریچه ذهن آنها به زندگی بنگری. باید به تعبیر پدیدارشناسان، پدیده را آنطور که هست ببینی، آنوقت میتوانی فهم درستی از آن پدیده داشته باشی.

خلخالیم / دکتر محمد رحیمی، با اندکی پرسه زنی در حاشیه شهر و وارد شدن به زیست جهان شهروندان و اندک تخیل جامعه‌شناختی متوجه میشویم که مدتهاست حال مردم خوب نیست. مردمی که زیر فشارهای اقتصادی کمرشان شکسته است و هر روز اوضاعشان بدتر میشود.

مردمی که روز به روز فقیرتر می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شوند، سفره‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎هایی که روز به روز خالی تر می‌شوند، جوانانی که روز به روز مستأصل‎‎‎‎‎‎‎‎‎تر می‎‎‎‎‎‎‎‎‎شوند و خانواده‌هایی که هر روزه با انواع گوناگونی از آسیب‌های اجتماعی دست و پنجه نرم می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎کنند.

این یک وضعیت آنومیک و هشداری جدی است برای منطقه‌ای که اقتصاد آن بسیار ضعیف و شکننده است؛ اقتصادی ضعیفی که بسیاری از مناسبات اجتماعی را دچار فروپاشی کرده است و البته این وضعیت کلان جامعه ایران است و می‎‎‎‎‎‎‎‎‎توان گفت حال ایرانمان خوب نیست و به همان سیاق حال خلخالمان بدتر.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/df83a

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: