مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خلخال گفت: این شهرستان از مناطق برتر کشور در اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی است.

به گزارش خلخالیم محمد حاتمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدامات موثری برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت در این شهرستان انجام شده که نتیجه آن قرار گرفتن نام خلخال در لیست شهرستان‌های برتر استان اردبیل است.

او اضافه‌کرد: از زمان اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی تاکنون بیش از ۶ هزار واحد مسکونی از مجموع واحدهای مسکونی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

وی گفت: همچنین از مجموع ۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی در ۱۴۲ روستای دارای سکنه این شهرستان، بیش از ۶ هزار واحد مسکونی بی‌دوام و کم‌دوام مقاوم‌سازی شده و  هم‌اکنون ۹ هزار واحد مسکونی نیازمند مقاوم‌سازی است.

حاتمی بیان‌کرد: صاحبان و مالکان واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام روستایی با پرداخت تسهیلات پنج درصدی واحدهای مسکونی خود را در مقابل حوادث قهری همچون زلزله مقاوم‌سازی کرده‌اند.

وی افزود: با احتساب چهار درصد واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده غیرتسهیلاتی بنیاد مسکن که از سوی اهالی روستاهای خلخال اجرا شده، مجموع واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده در برابر زلزله به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد که این اقدام در نوع خود در استان اردبیل شاخص و نمونه است.

مدیر بنیاد مسکن خلخال با اشاره به اجرای طرح مقاوم‌سازی کامل در  ۲ روستای ترازوج و مصطفی‌لوی این شهرستان بیان‌کرد: در روستای ترازوج در سال ۱۳۹۶ بیش از ۴۵ واحد مسکونی مقاوم‌سازی شد که با همت بانک‌های عامل و کارگروه مسکن شهرستان خلخال این واحدها در اختیار اهالی قرار گرفت.

او با بیان اینکه ساخت و ساز و مقاوم‌سازی در روستای مصطفی‌لو از اوایل سال‌ گذشته آغاز شد، گفت: مقاوم‌سازی ۵۲ واحد مسکونی از مجموع ۷۷ واحد مسکونی این روستا در حال انجام بوده و تا پایان سال به پایان خواهد رسید.

وی از اجرای طرح  بهسازی و مقاوم‌سازی کامل واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام ۲روستای کهران و پروچ از توابع بخش مرکزی این شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: در اجرای این طرح صاحبان واحدهای مسکونی نیاز به بهسازی کامل علاوه بر دریافت  ۴۰۰ میلیون ریال تسهبلات بانکی ارزان‌قیمت با بازپرداخت طولانی مدت از تسهیلات و کمک‌های بلاعوض نیز بهره‌مند می‌شوند.

حاتمی افزود: با توجه به تجربه موفق اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن در تمام واحدهای مسکونی ۲ روستای یاد شده این طرح در سال آینده در ۱۰ روستای این شهرستان نیز که نیاز به مقاوم‌سازی کامل واحدهای مسکونی دارند، اجرا می‌شود.

رییس کارگروه احداث مسکن ستاد مدیریت بحران خلخال گفت: علاوه بر تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت مدت‌دار به مجریان طرح‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی تمام خدمات آواربرداری ، نقشه‌های اجرا ، پروانه ساخت و نظارت در طول اجرای طرح بصورت رایگان از سوی بنیاد مسکن به اهالی روستاهای مجری این طرح و همچنین شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر ارائه 

می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته سهمیه در نظر گرفته شده برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی خلخال ۸۰۰ واحد بوده، افزود: با توجه به شناور بودن تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی تلاش می‌کنیم این تعداد به ۲ هزار واحد تا پایان سال مالی افزایش یابد.

حاتمی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی در پرداخت تسهیلات بانکی اجرای طرح‌های مقاوم سازی مسکن روستایی در این شهرستان وجود ندارد، از روستاییان منطقه خواست تا با مراجعه به بنیاد مسکن خلخال نسبت به دریافت و استفاده از این تسهلات اقدام کنند.

khalkhalim.com /d4aca

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 
 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: