رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال گفت: در نیمه نخست امسال این شهرستان موفق به کسب رتبه اول استانی در اجرا و برگزاری دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی ورزشی شد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، سیدناصر میرمرسلی در نشست با امام جمعه خلخال اظهارکرد: در این مدت ۶۰ درصد فعالیت‌های ورزشی این شهرستان تحت تاثبر کرونا و اعمال محدودیت‌های ناشی از آن غیرفعال بوده و همچنین به مدت سه ماه تمام اماکن ورزشی تعطیل شد.

او افزود: تلاش هیات‌های ورشی این شهرستان در برگزاری دوره‌های آموزشی توسعه ورزش قهرمانی در فضای مجازی و یا بصورت عملی از جمله عوامل کسب رتبه نخست استان است.

وی گفت: با اجرای برنامه‌های طرح اوقات فراغت تابستانی امسال فرصت ایجاد تحرک و نشاط برای کودکان ، نوجوانان و جوانان پس از ماه‌ها خانه‌نشینی اجباری کرونا فراهم شد.

وی از اجرای طرح قامت‌سنجی بانوان روستایی با هدف شناسایی بانوان مشکل‌دار در اسکلت بدن و همچنین طرح آمایش سرزمین با هدف بهره‌مندی جمعیت این شهرستان از امکانات ورزشی توسط اداره ورزش و جوانان در پائیز امسال خبرداد.

میرمرسلی به راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی در روستاهای محروم این شهرستان اشاره کرد و افزود: خانه ورزشی ۹ روستای خلخال پیش از این تجهیز شده ، خانه ورزشی ۶ روستا در حال تجهیز بوده و در چهار روستا نیز خانه ورزشی ایجاد خواهد شد.

او با انتقاد از نحوه توزیع اعتبارت ورزشی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان اردبیل در سال جاری گفت: در حالی که سرانه ورزشی سرپوشیده و روباز خلخال ۷۲ سانتیمتر بوده و از میانگین سرانه ورزشی یک مترمربعی کشور و ۲ متری برخی از مناطق استان اردبیل پایین‌تر است ، ذسازمان مدیریت و برنامه‌ریزی امسال ۵۰ درصد از اعتبارات ورزشی مصوب کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان را حذف کرده و یا کاهش داده است.

میرمرسلی افزود: ۷۰ درصد هیات‌های ورزشی خلخال از اعتبارات استانی سالانه بی‌بهره شده و بسیاری از هیات‌های ورزشی پایه خلخال نیز به دلیل نداشتن اعتبار قادر به حضور در مسابقات و رقابت‌های مختلف ورزشی استانی و ملی نیستند.

رئیس اداره ورزرش و جوانان خلخال با بیان اینکه امسال ریالی اعتبار برای تعمیر ، تجهیز و نگهداری سالن‌های ورزشی دولتی خلخال تخصیص نیافته ، بیان کرد: عدم تامین و برقراری اعتبار برای نگهداری و انجام تعمیرات اساسی در ۲۲ مکان ورزشی این شهرستان موجب خواهد شد تا  بسیاری از این مکان‌ها در سال جاری تعطیل شوند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e829d

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: