این روزها مشکل نبود چراغ و کمبود روشنایی در خیابان‌ها و گذرگاه‌های شهر، موجب گلایه شهروندان شده است و آنها بارها با ارسال پیام و تماس تلفنی از وجود چنین مشکلی که کاهش امنیت و ایمنی را هم به دنبال داشته، ابراز نارضایتی کرده‌اند.

خلخالیم / جواد فرامرزی، مجموعه خبری " خلخالیم " نیز در حد توان خویش، چندین بار منعکس کننده صدای مخاطبان خود شده و در قالب‌های مختلف، خطرات و مشکلات ناشی از کمبود روشنایی معابر را به مسئولان ذی‌ربط گوشزد کرده و لازم است مسئولان نیز به وظایف ذاتی خود عمل کرده و در تامین حق و حقوق شهروندان کوشا باشند.

تامین روشنایی معابر و پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎های آن بر اساس نص صریح قانون برعهده وزارت نیرو و شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎های برق منطقه‌ای است. بر همین اساس در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم توجه به تامین روشنایی معابر در شب» شرکت برق خلخال موظف است به مسئله تأمین روشنایی معابر شهر و ارتقاء ایمنی و امنیت شهروندان از این طریق توجه کند و این در حالیست که هزینه روشنایی معابر از محل عوارض بر مصرف برق مشترکان دریافت می‌گردد ولی خدمات بهینه و روشنایی کافی از همشهریان دریغ می‌شود.

مسئولان محترم باید توجه داشته باشند که روشنایی شهر نه تنها موضوعی صرفاً تزئینی نیست بلکه روشی در جهت تامین امنیت و آسودگی بهتر شهروندان می‌باشد؛ علاوه بر این، روشنایی معابر تعریف‌کننده هویت و سیمای شبانه شهر است.

نبود نور و تاریکی شب، عوارضی همچون افزایش حوادث، تصادفات و جرائم، سرقت و کاهش امنیت اجتماعی را سبب می‌شود‌ و با این وضعیت روشنایی و امکانات اندک شهر نمی‌شود از تامین ایمنی و امنیت کافی برای شهروندان سخن گفت.

با مقایسه وضعیت روشنایی برخی شهرهای اطراف خلخال و شهرهای هم سطح خلخال به راحتی می توان به نقصان‌های این حوزه پی برد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b1597

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: