امام جمعه خلخال گفت: برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مردم آبروی ایران و موجب عزت ، سربلندی و افتخار ملت و نظام اسلامی خواهد بود.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های  نماز جمعه خلخال به نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و تلاش همگان برای حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات را نخستین وظیفه شرعی و قانونی هر یک از مردم دانست.

وی با دعوت از مردم جهت شرکت گسترده در انتخابات و انتخاب اصلح با الهام‌گیری از هدایت‌های خداوند اظهارکرد: به سخنان کسانی که بلندگوی شیطان بوده و مردم را به رای ندادن در این انتخابات دعوت می‌کنند، نباید اعتماد کرد.

خطیب جمعه خلخال با گرامیداشت هفتم خردادماه سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی و روز قانون در کشور افزود: در دین اسلام به قانون‌گرایی و قانون‌مداری بسیار تاکید شده و همه افراد جامعه وظیفه دارند قانون را حتی در مواردی که به ضرر آنها تمام شود را نیز قبول کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دخانیات و سیگار را سوغات شوم استکبار برای ملت‌های مختلف جهان از جمله مردم ایران اسلامی دانست و افزود: هدف استکبار جهانی از ترویج فرهنگ استعمال دخانیات در بین ملت‌های جهان رسیدن به اهداف شوم خود با استفاده از این وسیله مرگبار است.

خطیب جمعه خلخال اظهارکرد: سالانه میلیون‌ها نفر در جهان جان خود را به علت استعمال دخانیات بویژه سیگار از دست می‌دهند و این در حالی است که میلیون‌ها انسان نیز به علت مصرف دخانیات دچار بیماری‌های مختلف قلبی و تنفسی شده و زندگی خود را به سختی ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد دخانی در ایران اسلامی سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر اعلام می‌شود، گفت: استعمال دخانیات نه تنها موجب از بین رفتن جان مردم و سرمایه‌های انسانی می‌شود بلکه سالانه بخش مهمی از سرمایه‌های مادی نیز برای تهیه سیگار و مصرف مواد دخانی هزینه شده و دود می‌شود.

او بیان کرد: در حالی که مصرف دخانیات بر اساس فتوای برخی از مراجع تقلید همچون آیت‌الله مکارم شیرازی حرام اعلام شده برخی دیگر از مراجع تقلید نیز به پرهیز از استعمال مواد دخانی تاکید می‌کنند.

حجت‌الاسلام اسدی همچنین گفت: کاهش سن مصرف دخانیات در کشور و ترویج فرهنگ مصرف سیگار در بین قشر نوجوان و جوان جامعه بسیار نگران‌کننده بوده و یکی از راهکارهای کارساز پیشگیری از اشتیاق  نسل جوان به استعمال دخانیات ترویج فرهنگ ورزش در جامعه است.

وی با تبریک و گرامیداشت سالروز ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اظهارکرد: انتظار از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل تامین اعتبار موردنیاز برای اجرای پروژه‌های ورزشی در مناطق روستایی خلخال و توزیع امکانات مساوی ورزشی در شهرستان‌های استان است و از مردم منطقه نیز انتظار می‌رود با اختصاص بخشی از اوقات روزانه به ورزش‌های همگانی فرصت نفوذ فرهنگ استعمال دخانیات به نسل جوان جامعه را از دشمنان ملت بگیرند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a63df

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: