رئیس دادگستری خلخال گفت: با پرداخت بدهی زندانیان مالی با استفاده از کمک‌های جمع‌آوری شده مردمی در جشن گلریزان امسال زمینه آزادی همه زندانیان مالی زندان این شهرستان فراهم می‌شود.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، علی نباتی در جشن گلریزان خلخال افزود: هفت زندانی جرایم مالی غیرعمد نیازمند تامین هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت بدهی خود هستند که با توجه به کمک‌های مالی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی جمع‌آوری شده در این جشن و همچنین تامین پرداخت چند برابر کمک‌های مردمی از سوی ستاد دیه اردبیل بزودی از زندان آزاد خواهند شد.

وی اظهارکرد: امسال ۲ زندانی جرایم مالی غیرعمد خلخال نیز با پرداخت ۲۳ میلیون ریال از سوی ۲ خیر نیک‌اندیش بدون دخالت ستاد دیه از زندان آزاد شده و به اغوش خانواده بازگشتند.

وی گفت: ۱۸۰ میلیون ریال از بدهی یکی از این زندانیان توسط یک خیر خلخالی ساکن تهران و ۵۰ میلیون ریال بدهی زندانی مالی دیگر نیز از سوی یک خیر خلخالی به حساب شاکیان پرونده واریز و زمینه آزادی آنها فراهم شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ستاد دیه استان اردبیل ۹ برابر میزان کمک‌های جمع‌آوری شده به آزادی زندانیان مالی خلخال اختصاص داد، افزود: در این مدت کمک‌های مالی جمع‌آوری شده از مردم ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال بود ، ۱۸ میلیارد ریال بصورت نقدی و ارائه تسهیلات بانکی از سوی ستاد دیه استان اردبیل در اختیار ستاد دیه خلخال قرار گرفت و ۱۴ زندانی مالی از زندان آزاد شدند.

رئیس دادگستری خلخال بیان کرد: در پنج سال گذشته با برگزاری جشن‌های گلریزان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی زمینه آزادی ۸۴ زندانی مالی و جرایم غیرعمد از زندان این شهرستان فراهم و در مجموع برای آزادی این تعداد زندانی بالغ بر ۱۶۵ میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی در جشن‌های گلریزان و ستاد دیه تامین شد.

وی  با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری زندان بویژه کاهش جمعیت زندانیان مالی از جمله اهداف مهم قوه قضاییه است، اظهارکرد: با تلاش‌های صورت گرفته جمعیت زندانیان مالی جرایم غیرعمد زندان به هفت نفر رسیده است.

نباتی افزود: در سال گذشته ۱۴ زندانی مالی زندان خلخال با بدهی ۱۰ میلیارد و ۸۳ میلیون ریال از زندان آزاد شدند.

به گفته وی ، زندانیان مالی ناشی از تصادفات رانندگی ، افرادی که کارگر ساختمانی فاقد بیمه برای ساخت و ساز بکار گرفته و این کارگران هنگام کار دچار حادثه می‌شوند و نیز محکومان مالی شامل افراد ناتوان در پرداخت نفقه ، مهریه ، بدهی بانکی و یا ضامن بانکی محکومان مالی جرایم غیرعمد زندان خلخال را تشکیل می‌دهند.

khalkhalim.com/d56f9 :لینک کوتاه

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: