رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: این شهرستان فاقد کارخانه و صنایع آلاینده هوا و محیط زیست است.

به گزارش خلخالیم ، مهدی کسایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بر اساس ارزیابی و پایش‌های زیست محیطی انجام شده از واحدهای صنعتی فعال این شهرستان امسال صنایع آلاینده زیست محیطی در این منطقه فعالیت نداشته است.

وی افزود: علاوه بر انجام پایش‌های مستر ۱۵ تا ۲۰ روزه اداره محیط زیست خلخال از صنایع ، در هفته هوای پاک صنایع و واحدهای صنعتی و تولیدی خلخال بویژه کارگاه‌های شست‌وشو و دانه‌بندی شن و ماسه ، کارخانه نئوپان و واحدهای مستقر در شهرک صنعتی توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست از لحاظ آلودگی هوا مورد بررسی و پایش قرار گرفت که نتیجه آزمایش‌ها حاکی از فقدان هرگونه آلایندگ زیست محیطی می‌باشد.

او گفت: امسال تمام واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی و واحدهای مستقر در حاشیه جاده خلخال - کلور از لحاظ وضعیت زیست ‌محیطی مورد بررسی قرار گرفتند و تذکرات لازم در خصوص رعایت ملاحظات زیست محیطی به متصدیان و صاحبان کارگاه‌ها داده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال با بیان اینکه هدف از انتخاب یک هفته در سال به عنوان روز ملی و هفته هوای پاک ایجاد و افزایش حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه به مسائل زیست محیطی و تبیین اهمیت پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی است، اظهارکرد: در قانون هوای پاک به موضوع پایش صنایع توجه ویژه شده ، طوری‌که در تبصره ۴ ماده ۱۱ این قانون متصدیان تمام واحدهای صنعتی و تولیدی بر اساس تشخیص سازمان مکلف هستند نسبت به نمونه‌برداری و اندازه‌گیری آلودگی صنایع در اختیار در چهارچوب خوداظهاری در پایش اقدام کنند.

او همچنین افزود: برای پیشگیری از آلودگی زیست محیطی از جانب صنایع در زمان صدور مجوز زیست محیطی برای راه‌اندازی کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی منطقه چند مورد تعهد از مجریان این طرح‌ها اخذ شد که در زمان صدور مجوز بهره‌برداری متصدی کارگاه صنعتی ملزم به رعایت این تعهدات در مدت فعالیت خود می‌شود.

وی گفت: ادامه فعالیت صنایع فعال مشروط به رعایت موارد مربوط به پیشگیری از آلایندگی هوا و جلوگیری از مخاطرات زیست محیطی بوده و در صورت مشاهده حتی یک مورد از ۱۲ مورد تعهد اخذ شده از متصدی کارگاه صنعتی نسبت به توقف فعالیت آن اقدام خواهد شد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f46bd

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: