سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: در ۹ ماه گذشته ۴۲ قبضه سلاح شکاری و جنگی قاچاق در این شهرسنان کشف و ضبط شده است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، نعمت الله جوانمردی در نشستی با سرپرست فرمانداری خلخال اعلام کرد: از مجموع سلاح‌های کشف شده در طول سال جاری توسط محیط‌بانان و یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست خلخال ۲۴ قبضه سلاح شکاری قاچاق ،شامل سلاح گلوله زنی و ساچمه زنی، یک قبضه سلاح جنگی و همچنین ۱۷ قبضه سلاح شکاری دارای مجوز حمل است که توسط شکارچیان متخلف برای شکار غیر مجاز برای کشتار وحوش مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به افزایش موارد مربوط به نگهداری، حمل و استفاده از سلاح غیرمجاز در مناطق حفاظت شده این شهرستان، از تهدید جمعیت جانوری این شهرستان و ناشی از فراوانی سلاح غیر مجاز شکاری در سطح منطقه خبرداد.

جوانمردی اظهار کرد:آمار مربوط به کشف و ضبط سلاح‌های قاچاق شکاری و گلوله‌زنی جنگی خلخال در نیمه نخست امسال بیش از ۲ برابر سلاح‌های قاچاق کشف شده در مناطق مختلف استان اردبیل است.

وی گفت: با وجود راه‌اندازی  سه پاسگاه محیط‌بانی در منطقه حفاظت شده آق‌داغ و افزایش تلاش محیط‌بانان در حفاظت از حیات وحش منطقه در طول همین  مدت لاشه ۸۵ قطعه پرنده به همراه پنج راس پستاندار شکار شده از متخلفان و شکارچیان غیرمجاز کشف شده است.

جوانمردی با اشاره به فعالیت اداره حفاظت محیط زیست خلخال در سه حوزه اجرایی،محیط طبیعی و محیط انسانی افزود: در ۹ ماهه امسال مجوز ۲۶۲ مورد احداث از جمله ۱۰۸ مورد مجوز راه اندازی صنایع و واحدهای تولیدی در این شهرستان صادر شده و همچنین در خصوص درخواست راه اندازی ۱۷مورد درخواست مغایر با قوانین زیست محیطی نیز مخالفت شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال در راستای اجرای طرح مدیریت منطقه حفاظت شده آغداغ و جلوگیری از هرگونه تصرفات غیر قانونی به داخل این منطقه تاکنون ۳۰ کیلومتر از نوار مرزی این منطقه نشانه و میله‌گذاری شده است.

در این نشست سید جواد یحیی‌زاده سرپرست فرمانداری خلخال نیز با اشاره به عدم هم‌خوانی نیروی انسانی موجود اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان با وسعت مناطق حفاظت شده خواستار تامین نیروی برای افزایش حفاظت مراقبت از حیات وحش بی نظیر این منطقه شد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e3a06

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: