مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با افزایش فعالیت محیط‌بانان در مقابله و پیشگیری از تخلفات شکار ، عرصه برای متخلفان صید و شکار در این استان تنگ‌تر شده است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، سعید شهند در مراسم تجلیل از محیط‌بان نمونه خلخال افزود: برغم کمبود نیرو و امکانات در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی محیط‌بانان وضعیت مطلوبی در مناطق تحت مدیریت استان حاکم است.

او با گرامیداشت یاد ۱۴۵ محیط‌بان شهید اظهارکرد: هم‌اکنون در استان اردبیل ۵۷ محیط‌بان در ۱۲ پاسگاه محیط‌بانی مشغول فعالیت در مقابله با غارتگران حیات وحش و متجاوزان به عرصه‌های طبیعی هستند.

شهند گفت: یگان حفاظت این اداره کل از نیروهای بسیار تاثیرگذار در کاهش تخلفات زیست محیطی و دستگیری متخلفان شکار و صید است و برای تقویت و تجهیز این یگان ، تجهیز و تعمیر پاسگاه‌های محیط‌بانی و حمایت مالی و حقوقی از محیط‌بانان تلاش خواهد شد.

وی با بیان اینکه با نهادینه شدن فرهنگ حفظ و صیانت از محیط زیست در خلخال جمعیت حیات وحش این منطقه بطور قابل توجهی افزایش یافته است، افزود: تلاش‌های محیط‌بانان تلاشگر و همراهی بسیار خوب مردم منطقه در حفاظت از حیات وحش و عرصه‌های طبیعی و زیستگاه‌های وحوش موجب افزایش جمعیت وحوش در مناطق حفاظت شده بویژه جمعیت کل و بز شده است.

وی با تقدیر از حمایت فرماندار خلخال از برنامه‌های زیست محیطی در مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان اظهارکرد: مشاهده حیوانات وحشی و نادر مانند پلنگ در جوار محیط‌های انسانی و در عمق ۱۳ کیلومتری منطقه حفاظت شده آق‌داغ حاکی از وجود فرهنگ غنی حفاظت از محیط زیست در بین مردم است.

در این مراسم که به مناسبت روز محیط بان وبصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، از سیداحمد ملکی محیط‌بان منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال تجلیل شد.

محیط‌بانان نمونه در استان اردبیل بر اساس شاخص‌های عملکرد، تعداد پرونده‌های مکشوفه صید و شکار و درصد دریافت تشویقی‌های سازمانی ، کشوری و استانی انتخاب می‌شوند.

لینک کوتاه:  khalkhalim,com/f0d80

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: