رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره چهار قبضه سلاح قاچاق و غیرمجاز جنگی و شکاری از شکارچیان متخلف منطقه کشف و ضبط شد.

به گزارش خلخالیم مهدی کسایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شکارچیان متخلف که قصد اقدام به شکار در زمان زادو ولد وحوش با استفاده از سلاح‌های قاچاق و فاقد مجوز حمل را داشتند، توسط محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست خلخال در منطقه حفاظت شده آق‌داغ شناسایی و دستگیر شدند.

او گفت: با توجه گستردگی منطقه حفاظت شده آق‌داغ و همچنین به توجه به دریافت گزارش‌های متعدد در خصوص وقوع برخی تخلفات شکار غیرمجاز در برخی از مناطق این منطقه حفاظت شده، ماموران اجرایی پاسگاه‌های محیط‌بانی واقع در روستاهای سوسهاب و برندق از توابع بخش خورش‌رستم این شهرستان اقدام به تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات لازم از همیاران و دوستداران محیط زیست در منطقه کردند.

وی اظها کرد: ماموران این اداره  پس از کسب مجوزهای لازم طی انجام سه ماموریت جداگانه با بازرسی محل زندگی متخلفان شکار واقع در روستاهای یاد شده ، ۲ قبضه اسلحه شکاری قاچاق، یک قبضه اسلحه جنگی و یک قبضه اسلحه پی سی پی بی‌صدا ، یک دستگاه افشانه فلفل، یک دستگاه دوربین شکاری و ۴۳ عدد فشنگ ساچمه‌زنی کشف کردند.

وی افزود :در این رابطه سه شکارچی دستگیر و پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی منطقه تحویل داده شدند.

کسائی گفت: گشت و کنترل شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت مدیریت در منطقه حفاظت شده آق‌داغ و مناطق آزاد به طور جدی و مستمر ادامه داشته و برای دستیابی به اهداف صیانت از حیات وحش منطقه از اهالی ساکن در این مناطق درخواست می‌شود در صورت مشاهده تخلفات شکار و موارد زیست محیطی مراتب را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست استان اردبیل گزارش کنند.

شهرستان خلخال با برخورداری از منطقه بزرگ حفاظت شده آق‌داغ به وسعت ۸۸ هزار هکتار و همچنین مناطق آزاد دارای گونه‌های متنوع جانوری همواره مورد توجه متخلفان شکار بویژه شکارچیان حامل سلاح‌های قاچاق و غیرمجاز است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b3e34

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: