فرماندار خلخال گفت: کرونا تمامی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی این شهرستان در سال جاری را تحت تاثیر مستقیم قرار داده اما با برنامه‌ریزی و تلاش‌های صورت گرفته دورنمای اشتغال و کسب و کار در این شهرستان روشن است.

به گزارش خلخالیم به نقل از روز جمعه ایرنا ، فریدون بابایی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خلخال افزود: پارسال این شهرستان موفق به ایجاد هزار و 600 فرصت شغلی جدید برای بیکاران شده و بیش از دو برابر تعهد ایجاد اشتغال کرده بود  اما امسال شیوع کرونا بر همه چیز تاثیر منفی داشته و تاکنون  تنها 9 درصد از تعد ایجاد اشتغال هزار و 671 نفر تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه دیر ابلاغ شدن اعتبارات نیز از علل این امر بوده، بیان کرد: با این وجود هنوز در برخی از بخش‌های اقتصادی از جمله بخش مسکن، شهرستان  با کمبود نیروی کار متخصص و کارگر ساده مواجه است 

رییس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خلخال گفت: ارایه تسهیلات اشتغال‌زایی از سوی بنیاد برکت  و اجرای نخستین طرح منظومه روستایی استان اردبیل در بخش شاهرود خلخال توسط بنیاد مسکن با هدف ایجاد زمینه اشتغال روستایی اینده روشنی را برای بحث اشتغال این شهرستان در سال جاری رقم می‌زند .

فرماندار خلخال با تقدیر از مسوولان بانک‌های شهرستان در پرداخت به موقع تسهیلات جبران خسارات کرونا به صاحبان واحدهای صنفی و خدماتی شهرستان اظهار کرد: همه بانکها به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده و در نیمه نخست امسال بیش از 50 درصد از متقاضیان  موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

وی از راه اندازی مجدد کارخانه نئوپان خلخال در روزهای آتی خبر داد و گفت:مشکلات مالی کارخانه با تلاش سرمایه‌گذاران برطرف شده و  خرید هیزم و خوراک مورد نیاز هم از شنبه هفته جاری به صورت نقدی آغاز شده  و این کارخانه پس از مدتی توقف به دلیل مشکلات مالی از هفته آینده فعال خواهد شد.

لینک کوتاه : khalkhalim.com/d5564

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: