شهردار خلخال امروز در گفت و گویی کوتاه با خلخالیم، از کمبود امکانات در شهرداری گفت و این‌که در زمان بارش برف، تجهیزات موجود پاسخگوی انتظارات بحق شهروندان درخصوص پاکسازی خیابان‌ها نیست.

خلخالیم / سیما جلیلی، قصه بحران برف و نداشتن امکانات کافی در خلخال، حکایت امروز و دیروز نیست و برف، این‌ نعمت تمام‌نشدنی، برای مردم خلخال، همواره با گرفتاری‌های زیادی همراه بوده است؛ این در حالی است که برخلاف سالیان دور، اکنون تجهیزات و ماشین‌آلات متعددی برای برف‌روبی در شرایط بارش شدید و کولاک تولید شده که متاسفانه دست خلخال از این امکانات کوتاه است.

اکنون همه داشته‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های شهرداری خلخال در یک دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر خلاصه می‎‎‎‎‎‎شود، دستگاه‎‎‎‎‎‎هایی که متوسط عمر بالایی دارند و هر سال بر میزان استهلاک آن‌ها افزوده می‌شود.

از طرفی، بارش سنگین برف بویژه در شهرهای کوهستانی مانند خلخال، موضوعی است که برای مدیریت آن باید همه دستگاه‌های اجرایی زیرنظر مدیریت بحران پای کار بیایند و هر یک به‌نوعی حامی و حمایتگر شهرداری باشند.

شهرداری هزینه‌ای بابت برف‌روبی خیابان‌ها نه از شهروندان و نه از منابع دیگر دریافت نمی‌کند، بنابراین لازم است کمبودها و کاستی‎‎‎‎‎‎‎ها با کمک سایر ارگان‌ها پوشش داده شود و البته شهروندان هم به سهم خود در این مورد مشارکت و همه باهم حرکت کنند؛ چراکه مهم، حل مشکل است و انداختن تقصیر گردن همدیگر و متهم کردن دیگران، دردی از مردم دوا نمی‌کند‌.

لابد بهمن ماه سال ۹۸ و آن برف سنگین و بسته شدن خیابان‌ها و راه‌های روستایی و به دنبال آن ارسال نیروهای کمکی از استان‌های همسایه و حضور و وعده‌های رییس وقت سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص بودجه و افزایش تجهیزات و امکانات یادتان هست!

آن وعده‌ها و اخبار هیچ‌وقت محقق نشد، و پس از آن، هرچه هست جدیت و پشتکار کارکنان زحمتکش شهرداری است که به مدد آمده تا در کمترین زمان ممکن خیابان‌های اصلی شهر برف‌روبی شود.

در این شرایط،
طبیعی است که خیابان‌ها و کوچه‌های فرعی در‌ نوبت پاکسازی قرار گیرند؛ هرچند که گاه به دلیل پارک وسیله نقلیه، امکان ورود دستگاه‌های برف روب نیز عملاً وجود ندارد.

با این وصف، ورود شورای شهر به این موضوع، کاملا اجتناب‌ناپذیر است و اعضای محترم شورا طبق وظیفه نظارتی خود، باید از تمام توان خودشان برای جلب امکانات بیشتر تلاش کنند و البته با سایر دستگاه‌های اجرایی هم تعامل داشته باشند تا در روزهای برفی و بارانی، راحت‌تر بتوان مشکلات مردم را برطرف کرد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ff772

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: