سرپرست فرمانداری خلخال گفت: حوادث طبیعی امسال در این شهرستان به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

 به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، سد جواد یحیی‌زاده در جلسه ستاد مدیریت بحران خلخال اعلام کرد: از این میزان ۱۰۰ میلیارد ریال بر اثر جاری شدن سیل و ۵۰ میلیارد ریال نیز بر اثر دیگر حوادث طبیعی در بخش‌های کشاورزی ، شهری ، عمرانی به این شهرستان خسارت وارد شده است.

وی اظهار کرد: با این حال این حوادث هیچگونه تلفات جانی به همراه نداشته است.

وی با بیان اینکه فقدان امکان ارتباط اینترنتی در ۳۰ روستا و همچنین مشکل پوشش تلفن همراه در برخی از مناطق روستایی و محورهای مواصلاتی سرعت اطلاع رسانی از وقوع حوادث قهری را در این مناطق کاهش می‌دهد، گفت: انتظار از اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان اردبیل تکمیل پروژه‌های زیر ساخت ارتباطی این شهرستان و پوشش کامل ارتباط تلفن همراه در جاده‌های مواصلاتی این شهرستان است.

یحیی زاده ادامه داد: با توجه به افزایش  تعداد ساختمان‌های بلند طبقاتی در شهر خلخال و فقدان وجود نردبان ۳۲ متری در تنها ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری برای تهیه این وسیله از طریق سازمان همیاری شهرداری‌های کشور اقدام شده و انتظار می‌رود با پیگیری مستمر شهرداری امکانات اطفای حریق ساختمانهای طبقاتی در اختیار آتش‌‍نشانی این شهر قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری خلخال همچنین با بیان اینکه ۲۰ درصد از نانوایی‌های این شهرستان مجهز به سیستم حرارتی دوگانه‌سوز هستند، افزود:  از مجموع ۱۴۸ واحد نانوایی شهری و روستایی این شهرستان درحال حاضر ۲۸ واحد نانوایی مجهز به سیستم دوگانه سوز حرارتی به عنوان سوخت جایگزین شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته برای دوگانه سوز کردن سیستم حرارتی، حداقل ۲۰ درصد از مجموع نانوائی‌های موجود این شهرستان برای جایگزینی سوخت دوم در مواقع بحرانی اقدام شده،  لازم است که متصدیان و صاحبان این  واحدهای نانوائی در شرایط عادی هوا و قبل از بروز بحران نسبت به دریافت ذخیره سوخت گاز مایع برای استفاده در مواقع ضروری اقدام کنند.

وی اظهار کرد: علاوه بر نانوائی‌ها انتظار از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های حساس خدمات‌رسان، تجهیز سیستم‌های حرارتی ساختمان‌های اداری خود به سامانه دوگانه سوز برای استفاده در زمان‌های افت فشار گاز و یا قطعی احتمالی آن است.

یحیی‌زاده اظهار کرد: بنا به تصمیم شرکت گاز استان اردبیل همه ادارات دولتی،نهادها،سازمانها و شرکت‌های دولتی خدمات‌رسان موظف به تنظیم حرارت تجهیزات گرمایشی خود بین ۱۸ تا ۲۱ درجه در اوقات اداری و همچنین نیمه فعال کردن این تجهیزات در زمان تعطیلی ادارات و رعایت الگوی مصرف گاز بوده و در صورت مشاهده مصرف گاز بیش از حد مجاز و معمول گاز دستگاه های اجرایی پرمصرف قطع خواهد شد.

 سرپرست فرمانداری خلخال با تاکید بر فعال شدن کارگروه های ۱۵ گانه زیر مجموعه ستاد مدیریت بحران این شهرستانو تشکیل جلسات ماهانه توسط این کارگروه‌ها گفت:نیاز سنجی ،آموزش و ایجاد آمادگی در بین اعضای کارگروه های تخصصی برای مقابله با بحران‌های احتمالی ضروری است .

وی با اشاره به افزایش آمار حیوانات مزاحم مردم  و سگ‌های ولگرد در سطح شهر خلخال و مناطق روستایی این شهرستان این امر را خطری جدی برای سلامت مردم اعلام و با اشاره به اعلام امادگی اداره منابع طبیعی برای واگذاری زمین جهت راه اندازی محلی برای جمع اوری ونگهداری سگ های ولگرد خواستار تلاش شهرداری در راه اندازی سریع این محل ورفع مزاحمت سگ های ولگرد از مردم این شهر شد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f9c4d

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: