افرادی که یک یا دو دز واکسن کرونا را دریافت نموده‎‎‎‎‎‎‎‎‎اند، می‌توانند با ورود به سامانه www.salamat.gov.ir کارت واکسن دیجیتال فارسی و یا انگلیسی خود را دریافت نمایند و نیازی به پرداخت هیچ مبلغی وجود ندارد.




اخیرا طبق اطلاع شهروندان، مشاهده شده است که در خلخال برخی مراکز با اخذ مبالغی نامتعارف اقدام به چاپ کارت واکسن می‌نمایند و این عزیزان خواستار پیگیری خلخالیم در این زمینه شدند.

به گزارش خلخالیم، کارت‌ واکسن دیجیتال حاوی اطلاعات مربوط به فرآیند واکسیناسیون افراد است که توسط وزارت بهداشت و درمان در اختیار خود افراد قرار می‌گیرد و می‌توان آن را به‌ صورت فایل PDF یا اسکرین‌شات ذخیره‌ کرده و حتی لزومی به داشتن نسخه چاپی ندارد و در صورت لزوم میتوان در ابعادی که لازم بود با کمترین هزینه و بصورت سیاه و سفید چاپ کرد. به‌علاوه در این کارت یک کد QR قرار دارد که با اسکن آن می‌توان به صحت و سقم اطلاعات کارت پی برد. تمامی مراحل ثبت‌نام و صدور کارت واکسن، چه برای شهروندان و چه مسافران سفرهای خارجی، رایگان است و نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌‌ای ندارد و اخذ مبالغی از شهروندان بابت چاپ کارت واکسن غیرقانونی است.

پیگیری‌های خلخالیم از دانشکده علوم پزشکی خلخال هم حاکی از آن است که هیچ بخشنامه یا مصوبه‌ای شهروندان را الزام به چاپ کاغذی کارت واکسن نکرده است و صرفاً داشتن فایل دیجیتالی و تصویر کارت واکسن کفایت می‌کند، چرا که اطلاعات تک تک شهروندان در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد و قابل راستی آزمایی می‌باشد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/fd475

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: