در حالی که از یک دهه پیش پروژه‌ میلیاردی انتقال آب از روستای برندق به روستاهای همجوار جنوبی کلید زده شد و اهالی را به نوشیدن آب تازه و گوارا امیدوار کرد، اما تاکنون حتی قطره‌ای آب به این روستاها نرسیده و مردم تشنه‌لب همچنان مجبورند آب آشامیدنی خود را با تانکر تامین کنند.

به گزارش خلخالیم،  پروژه آبرسانی از رودخانه روستای برندق جهت تامین آب شرب سه روستای سفیدآب (ایسبو)، سجهرود و آهو، از توابع بخش خورش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎رستم چرا بی سرانجام ماند؟ چرا صرف هزینه میلیاردی، هیچ درنتیجه بر نداشته است؟
چه نهاد و ارگانی در این امر قصور کرده؟ کدام اشخاص و افراد باید مورد پرسش قرار گیرند و پاسخگو باشند؟

 در سال ۹۰ پروژه آبرسانی با هزینه چند ده میلیاردی شروع شده و ظاهرا پایان یافته ولی دریغ از تامین قطره‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ای آب! واقعا چطور چنین چیزی ممکن است؟

بر هیچ انسان آگاهی پوشیده نیست که صدای بحران کم آبی چندین دهه است به صدا در آمده و روستاهای مذکور نیز از بی آبی در رنج و عذابند، در سال ۹۰ پروژه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ای شروع و امیدها را در دل‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها زنده کرد ولی متاسفانه دریغ از قطره‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ای آب، امروز که بحران بی آبی به اوج خود رسیده انتظار می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎رفت آب شرب از طریق این پروژه آبرسانی تامین شود اما پایان این انتظار غم انگیز شد.

ظاهرا پروژه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ای نبوده؟ یا نه نمی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎دانیم بر ما پوشیده است و ما اهالی اهل فن نیستیم اما نماینده خویش را به مجلس شورای اسلامی فرستاده‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ایم ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎تا زبان گویای ما باشد و پیگیر حقوق و مطالبات ما و دادستان شهرستان یا مدعی العموم داریم که وظیفه قانونی و شرعی دارد و فرماندار محترم به عنوان عالی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ترین مقام اجرایی شهرستان وظیفه قانونی دارد وارد موضوع شوند لذا انتظار می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎رود این عزیزان موضوع را پیگیری و نتیجه را به اهالی اعلام نمایند.

 نمایند محترم مجلس شورای اسلامی طبق اصول ۶۷، ۷۱، ۷۶و ۸۴ قانون اساسی موظف است به وظیفه قانونی خود عمل نموده موضوع را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری نماید و پاسخ پرسش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های اساسی زیر را از مسئولین ذیربط بخواهد و لازم شد موضوع را به دادگاه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های صالحه بکشاند.

 علت به سرانجام نرسیدن پروژه آبرسانی به روستاهای سفیدآب (ایسبو)، سجهرود و آهو بعد از هزینه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های میلیاردی، ساخت چندین منبع آب و پمپاژ و اختصاص چندین ترانس قوی برق و لوله‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎گذاری در حدود ۲۰ کیلومتر چیست؟

- طرح پروژه آبرسانی به اندازه کافی کارشناسی و مطالعه شده بوده یا نه؟ اگر مطالعه کارشناسی داشته پس چرا به نتیجه مطلوب نرسیده؟

- اسناد مناقصه و پیمانکار مربوطه و تضامین قانونی به چه نحوی تنظیم شده، آیا مفاد اسناد مطابق با قانون و آیین نامه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های مربوطه بوده یا نه؟

- چگونه اداره آب و فاضلاب شهرستان خلخال مدعی است پروژه هنوز از پیمانکار تحویل گرفته نشده؟ بعد ده سال و اتمام ظاهر کار چطور چنین چیزی ممکن است؟ علت عدم تحویل چیست؟ کدام یک از طرفین قرارداد مرتکب قصور شده اند؟

- باید مشخص شود عمق چاه احداثی جهت تامین آب شرب در قراداد چند متر بوده؟ آیا نظارتی صورت گرفته؟ مهندس ناظر یا ناظر پروژه اندازه عمق متعهد شده چاه را تایید کرده؟ پس چرا ادعا چاه خشک شده؟ چطور چنین چیزی امکان دارد هنوز قطره‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ای آب پمپاژ نشده، چاه خشک شود؟ مگر مطالعه کارشناسی نداشته ؟ چه کس یا کسانی یا نهادی مقصر هستند؟

- مبلغ دقیق پروژه چند میلیارد تومان بوده؟ به چه نحوی پرداخت شده؟ پرسش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها و ابهامات زیادی که برای اهالی مطرح هست.

- چرا در این مدت ده سال بعد صرف هزینه میلیاردی موضوع پیگیری نشده؟ چرا به مراجع قضایی جهت دادرسی و تعیین جرم و کوتاهی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها و تقصیرها ارجاع داده نشده؟ آیا این همه تضیع حقوق شهروندی یا حیف و میل بیت المال نیاز به پیگرد قانونی ندارد؟

 فلذا از جناب آقای غنی نظری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و مقام محترم دادستان شهرستان جناب آقای آرش جعفری و فرماندار محترم جناب آقای مسعود یگانه درخواست پیگیری موضوع و رسیدگی منصفانه و عادلانه داریم.

اکنون روستاهای مذکور در رنج بحران کم آبی به سر می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎برند در حالیکه ده سال قبل پروژه میلیاردی تعریف شده اما هیچ نتیجه‎‎‎‎‎‎‎‎ای نداشته و همچنان ما اهالی تشنه لب منتظر رسیدن تانکر آب آن هم چند روز یکبار هستیم بدون اینکه از بهداشتی و سالم بودن آب مطمئن باشیم تازه مقدار آب فقط در حد مصرف نیم ساعت روزانه است.

آیا ما حق پرسش در این مورد نداریم ؟ حق برخورداری از آب شرب سالم و بهداشتی داریم یا نه ؟

سپاسگزار خواهیم بود موضوع پیگیری شود و نتیجه به اطلاع اهالی برسد.

ازطرف اهالی روستاهای‎‎‎‎‎‎‎ سفیدآب (ایسبو)، سجهرود و آهو

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e8ce9

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: